środa, 29 czerwca 2016

Cudowna i prawdziwa, czyli "Gwiazd naszych wina"

       Kilka dni temu ktoś zadał mi pytanie: "Jaka książka jest według ciebie najbardziej prawdziwa?" Odpowiedź z mojej strony była bardzo zdecydowana: "Gwiazd naszych wina" Johna Greena.
       Może to się wydawać dość powierzchowne, ale ze wszystkich książek, które czytałam najbardziej realistyczną, świetnie napisaną i do bólu prawdziwą jest właśnie ta.
      "Gwiazd naszych wina " to opowieść o szesnastoletniej Hazel, która cierpi na raka tarczycy (IV stadium) z przerzutami do płuc. Dzielna i zdeterminowana dziewczyna koniecznie chce się dowiedzieć co stanie się po śmierci głównego bohatera jej ukochanej powieści - An Imperal Affliction. Sporadycznie wychodzi z domu, a jeśli już, to na spotkanie z koleżanką lub na zajęcia grupy wsparcia, gdzie (jak twierdzą jej rodzice) zawrze nowe znajomości. Poznaje tam Augustusa (również chorego na raka) - byłego sportowca z amputowaną nogą. Nagle, jak za dotknięciem magicznej różdżki, w życiu Hazel zmienia się dosłownie wszystko. Łącznie z jej sposobem postrzegania świata.
      Jest to piękna książka o miłości i pokonywaniu własnych granic. Jeśli ktoś już czytał jakąkolwiek książkę Johna Greena, to z pewnością wie, że zakończenie musi być nieprzewidywalne i zaskakujące. :)
      Serdecznie zachęcam do przeczytania tej powieści każdego! Ja, choć czytałam ją już trzy razy, z pewnością znajdę czas i na czwarty w te wakacje.

"Jedno jest pewne – obsługa kina nie powinna wpuszczać na salę widzów bez chusteczek."

Natka

Tytuł: Gwiazd Naszych Wina 
Autor:John Green
Seria: - 
Wydawnictwo: Bukowy Las
Moja ocena: 9/10


1 komentarz:

  1. Jak na mnie sama książka a także film, zrobiły duże wrażenie. To jedna z bardziej poruszających historii z jaki się poznałem w świecie książki ;)
    Pozdrawiam, Kamil :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia